Dansk sportsbrand: - Liveshopping er kommet for at blive
Et nyt ben at stå på.
Det er, hvad dansk detailhandel har fået i de seneste år med tilførslen af liveshopping. Det gælder også det danske sportsbrand Eyda, der har fået øget omsætningen og skabt større kundekontakt, skriver Branchebladet Tøj.
- Liveshopping er kommet for at blive. Modsat Asien, hvor det i en årrække har været en kæmpe milliardindustri, ser jeg det kun som begyndelsen i Europa. De kommende år vil vi fokusere på udvidelse af liveshopping til nye markeder og en dybere analyse af data for at skabe endnu mere målrettede og engagerende liveshopping-events, siger Eyda-marketingchef Thomas Barker til mediet.
Han oplyser, at Eyda på virksomhedens mest succesrige liveshoppingdage har set stigninger i omsætningen på op mod 250 procent.
Thomas Barker understreger dog, at det skal ses som et samlet udtryk for de salgskanaler, som Eyda er repræsenteret på - og ikke kun via liveshopping.
Regnskabsår | 2022 | 2021 | 2020 |
Valuta | mio. DKK | mio. DKK | mio. DKK |
Nettoomsætning | - | - | - |
Bruttofortjeneste | 15,3 | 14,4 | 12,2 |
Resultat af primær drift | 5,7 | 7,4 | 9,3 |
Resultat før skat | 5,6 | 7,2 | 9,2 |
Årets resultat | 4,3 | 5,6 | 7,2 |
Balancestatus | 21,2 | 20,1 | 16,1 |
Egenkapital | 14,3 | 11,7 | 8,2 |
Antal ansatte | 18 | 13 | 7 |
Kilde: CVR |